sunnuntai 7. syyskuuta 2014

Myboshimatta - Myboshimatto

Någon minns kanske ännu min fjolåriga entusiasm över Myboshi virkningsvågen här i Tyskland. Under mitt senaste Finlandbesök såg jag, att i alla fall Wiklund (Sokos) i Åbo faktiskt också säljer såväl äkta Myboshigarn som några översatta småhäften med Myboshi-instruktioner: Jessh, ordet har spridit sig!

Redan länge har jag velat posta en bild på en Myboshimatta som jag virkade ihop av alla restgarn från julklappsmössorna. Mattan gick till min syster som nu efter ett år här i Dresden åter flyttat hem till Finland. Jag. Saknar. Henne. Massor. Vem tar nu hand om våra matrester? *snyft*


Joku saattaa vielä muistaa viimevuotisen Myboshi-virkkausinnostukseni. Viimeisimmällä suomenreissullani näin kuitenkin omin silmin, että Wiklundilla (Sokos-tavaratalo) Turussa tosiaan myydään sekä aitoja Myboshilankoja että muutamia käännettyjä Myboshi-ohjevihkosia: Jessh, sana on levinnyt!

Minun on pitänyt jo kauan julkaista kuva Myboshimatosta jonka virkkasin kasaan joululahjapipojen ylijäämälanganpätkistä. Matto meni siskolleni, joka vaihtarivuoden jälkeen palasi taas Dresdenistä Suomeen. Kaipaan. Häntä. Kovasti. Kuka nyt syö ruuantähteemme? *nyyh*

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Näin kommentoit:
1. Kirjoita kommenttisi
2. Valitse profiili valikosta... jos et tiedä, mitä tällä tarkoitetaan, valitse huoletta alin vaihtoehto, "nimetön".
3. Minä saan kommenttisi heti sähköpostitse itselleni. Se tulee näkyville blogiin kaikkien muidenkin luettavaksi heti kun hyväksyn sen. KIITOS!

Så här kommenterar du:
1. Skriv vad du har på hjärtat
2. Välj profil från menyn (kommentera som)... ifall du inte vet vad dessa profiler är för något, välj det nedersta alternativet (anonymt)
3. Jag får ditt kommentar direkt per e-post. Den blir synlig till alla läsare på bloggen genast då jag godkännt det först. TACK!