perjantai 12. syyskuuta 2014

Morötter - Porkkanoita

 

Som jag redan någon gång tidigare beklagade mig, blev vår första morotsskörd rätt så liten. MEN den var desto färggrannare! Efter att på våren ha beundrat de purpurröda och gula morötterna på torget blev jag överglad då jag hittade en fröblandning med fyra olikafärgade morotssorter. Tänk hur snyggt det skulle se ut i allt från sallader till vegebiffar (om man alltså hade fler än 6 stycken morötter).

Kuten jo joskus aikaisemmin valittelin, jäi ensimmäinen porkkanasatomme aika mitättömäksi. MUTTA se oli sitäkin värikkäämpi! Ihailtuani keväällä purppuranpunaisia ja keltaisia porkkanoita torilla ihastuin ikihyviksi kun löysin siemensekoituksen, jossa oli peräti neljän erivärisen porkkanalajikkeen siemeniä. Ajatelkaas kuinka hienoja aterioita niistä saisikaan, salaateista kasvispihveihin (jos porkkanoita siis olisi käytettävänä enemmän kuin kuusi kappaletta).
NÅGON normal orange sort, Yellowstone, White Satin och Purple Haze - JOKU tavallinen oranssi lajike, Yellowstone, White Satin ja Purple Haze

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Näin kommentoit:
1. Kirjoita kommenttisi
2. Valitse profiili valikosta... jos et tiedä, mitä tällä tarkoitetaan, valitse huoletta alin vaihtoehto, "nimetön".
3. Minä saan kommenttisi heti sähköpostitse itselleni. Se tulee näkyville blogiin kaikkien muidenkin luettavaksi heti kun hyväksyn sen. KIITOS!

Så här kommenterar du:
1. Skriv vad du har på hjärtat
2. Välj profil från menyn (kommentera som)... ifall du inte vet vad dessa profiler är för något, välj det nedersta alternativet (anonymt)
3. Jag får ditt kommentar direkt per e-post. Den blir synlig till alla läsare på bloggen genast då jag godkännt det först. TACK!