tiistai 1. maaliskuuta 2016

Takatalvi - Vinter igen

Jaahas. Sitten viimekertaisten keväisten valokuvien on täällä saksanmaalla otettu kunnolla takapakkia sään suhteen. Eilen reissasin junalla Berliinistä Dresdeniin, ja matkan aikana alkoi maisema radanvarrella muuttua valkoisemmaksi ja valkoisemmaksi... Tänään verhoja aamulla raottaessani olikin edessä varsinainen Talven Ihmemaa! Ihan kaunista ja mukavaa tämäkin, mutta mielessäni olin jo niin virittäytynyt kevättaajuudelle, etten jaksa oikein täysillä innostua lumesta. No, tuskinpa tätä kauaa kestää, lähipäivinä pitäisi elohopean jo kivuta plussan puolelle, vaikkakin vain vaivoin. Varsinaisen kevätsään palaamista saan näemmä odotella vielä ainakin viikon verran. Keikkuen tulevi, tosiaan!

Just så. Sedan förra inläggets våriga bilder har vädret här i Tyskland tagit några steg bakåt. Igår reste jag med tåg från Berlin till Dresden, och under resan blev landskapet längs rälsen vitare och vitare... idag då jag öppnade gardinerna hade jag ett riktigt Vinterparadis framför ögonen! Helt vackert och trevligt, jovisst, men jag var redan så inställd på våren att jag inte riktigt orkar glädja mig åt snön. Nå, knappast varar det här väldigt länge, redan under de närmaste dagarna lär temperaturen klättra över nollstrecket, fastän bara knappt. Det riktiga vårvädret låter vänta på sig i åtminstone någon vecka eller så. Våren kan verkligen vara oberäknerlig!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Näin kommentoit:
1. Kirjoita kommenttisi
2. Valitse profiili valikosta... jos et tiedä, mitä tällä tarkoitetaan, valitse huoletta alin vaihtoehto, "nimetön".
3. Minä saan kommenttisi heti sähköpostitse itselleni. Se tulee näkyville blogiin kaikkien muidenkin luettavaksi heti kun hyväksyn sen. KIITOS!

Så här kommenterar du:
1. Skriv vad du har på hjärtat
2. Välj profil från menyn (kommentera som)... ifall du inte vet vad dessa profiler är för något, välj det nedersta alternativet (anonymt)
3. Jag får ditt kommentar direkt per e-post. Den blir synlig till alla läsare på bloggen genast då jag godkännt det först. TACK!