keskiviikko 23. lokakuuta 2013

Kiireenvilkkainen pikapäivitys - Illakvick snabbuppatering

ISÄ kuvasi minua pienellä vuoristovaelluksellamme - PAPPA tog ett foto på mig på vår lilla bergvandring


Jaa, että missäkö oikein kuhnailen?

No en kyllä kuhnaile! Tekemistä ja kokemista on parin viikon aikana riittänyt ihan hurjasti! Tuntuu, etten ole pysähtynyt hetkeksikään... onneksi melkein kaikki häärääminen on sentään ollut hauskaa ja antoisaa. Kaksi pääkiirettäni ovat olleet:

1) Vanhemmat kylässä Saksassa.
Siellä Suomessa on kuulemma kylmä... No, vanhempani onnistuivat pakenemaan juuri oikeaksi viikoksi tänne, täällä elohopea nimittäin on jo viikon ajan kiivennyt joka päivä 20 asteen rajan yli. Oiva tilaisuus tutustuttaa vierailijoita läheisiin luontokohteisiin, ja toki myös pyörähtää museoissa, sunnuntaibrunssilla ym. Kiireistä aktiviteettiaikataulua mutkitti vielä se, että Tobinkin vanhemmat päättivät tulla Dresdeniin täksi samaksi viikoksi! No, hauskaa on kyllä ollut. Kiireenvilkan Matkatoimistosta päivää...

2) Mysteerikökkö
Nyt se sitten on käsillä, se odottamani lokakuinen deadline. Huomenna alkavat täällä Saksan Essenissä mailman suurimmat (lauta-)pelimessut, ja olemme viimevuotiseen tapaan suuntaamassa sinne neljäksi päiväksi eräään tuttavapariskunnan - Klemensin ja Anjan - kanssa. Osa tapahtumaan osallistujista pukeutuu perinteisesti erilaisiin teema-asuihin, viime vuonna ihastelimme niin steampunk-tutkimusmatkailijoiksi kuin Tolkienin örkeiksikin pukeutuneita messuvieraita. Tänä vuonna mina ja Tobi olemme pakanneet laukkuihimme Star Wars henkiset asut, Anja ja Klemens puolestaan vannovat Star Trekin nimeen.

Kiinnostaako enemmänkin? Kiinnosti tai ei, lupaan kirjoitella molemmista aiheista (sekä kuulumisia Essenin messuilta) enemmän ensiviikolla, tai ainakin sitäseuraavalla viikolla tai...

Kiirettä on siis pitänyt, kellon ympäri!


ENSIMMÄINEN (siskon ottama) kuva valmiista mysteerikököstä. Lisää tulossa myöhemmin. DET första fotot (taget av syrran) på mitt färdiga mysterieprojekt. Mera är på kommande.

Var har jag latat mig?

Nå nä, lat har jag nog inte varit! Jag har haft helt totalt otroligt mycket att göra de senaste två veckorna! Det känns som om jag inte stannat upp för en sekund... Som tur har nästan allt varit ändå roligt och givande. De två största tidsslukarna har varit:

1) Föräldrarna på besök I Tyskland
Där i Finland lär det vara kallt... Nå, mina föräldrar lyckades fly hit just för rätt vecka, här har vi nämligen haft over 20 grader varmt dagligen sedan förra veckoslutet. Perfekt tillfälle att besöka olika natursevärdheter, söndagsbrunch, muséer etc. Tidtabellen blev ännu krångligare då Tobis föräldrar likväl beslöt sig för att besöka oss under samma vecka! Nå, helt roligt har det nog varit. Jag känner mig som Resebyrå Illakvick AB.

2) Mitt mystiska hantverksprojekt
Nu är det förväntade oktoberdeadlinet äntligen här. Imorgon startar världens största (bräd-)spelsmässa här i Tyskland, Essen, och vi är på väg dit för fyra hela dagar med ett par kompisar, liksom ifjol. En del av besökarna på mässan brukar klä ut sig enligt olika teman, förra året såg vi såväl fina steampunk-upptäcksresanden som Tolkiens orcher. I år har jag och Tobi packat med dräkter i Star Wars anda medan Anja och Klemens lär komma i Star Trek kostymer.

Intresserad? Vare sig ja eller nej kommer jag att skriva mera om båda företeelserna (samt rapportera från spelmässan i Essen) nästa vecka, eller i alla fall veckan därefter eller...

Jag har med andra ord haft det fullt upp!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Näin kommentoit:
1. Kirjoita kommenttisi
2. Valitse profiili valikosta... jos et tiedä, mitä tällä tarkoitetaan, valitse huoletta alin vaihtoehto, "nimetön".
3. Minä saan kommenttisi heti sähköpostitse itselleni. Se tulee näkyville blogiin kaikkien muidenkin luettavaksi heti kun hyväksyn sen. KIITOS!

Så här kommenterar du:
1. Skriv vad du har på hjärtat
2. Välj profil från menyn (kommentera som)... ifall du inte vet vad dessa profiler är för något, välj det nedersta alternativet (anonymt)
3. Jag får ditt kommentar direkt per e-post. Den blir synlig till alla läsare på bloggen genast då jag godkännt det först. TACK!