perjantai 11. lokakuuta 2013

Höstbilar - Syysautoja

Jag var bara tvungen att snabbt ta en bild med mobiltelefonen igår på jobbet - det är bara något sött och lite melankoliskt med den lilla gamla DDR-Trabanten som tittar på alla fina nya bilar som flyttar mot södern nu när skogen bakom står i full höstglöd. Tack och lov var tåget så långt att jag bra hann både bestämma mig för att ta bild och för att hitta telefonen i fickan.


Minun vain oli pakko ottaa pikakuva kännykällä töissä eilen - tuossa pienessä vanhassa DDR-Trabantissa, joka katselee kun kaikki hienot uudet autot muuttavat etelään metsän hehkuessa ruskaväreissä oli vain jotain niin söpöä ja vähän haikeaa. Onneksi juna oli niin pitkä, että ehdin sekä päättää ottaa kuvan ja etsiä kännyn taskunpohjalta.

2 kommenttia:

Näin kommentoit:
1. Kirjoita kommenttisi
2. Valitse profiili valikosta... jos et tiedä, mitä tällä tarkoitetaan, valitse huoletta alin vaihtoehto, "nimetön".
3. Minä saan kommenttisi heti sähköpostitse itselleni. Se tulee näkyville blogiin kaikkien muidenkin luettavaksi heti kun hyväksyn sen. KIITOS!

Så här kommenterar du:
1. Skriv vad du har på hjärtat
2. Välj profil från menyn (kommentera som)... ifall du inte vet vad dessa profiler är för något, välj det nedersta alternativet (anonymt)
3. Jag får ditt kommentar direkt per e-post. Den blir synlig till alla läsare på bloggen genast då jag godkännt det först. TACK!