torstai 12. syyskuuta 2013

Kivikonna - Stenpadda

Askartelu on kivaa, paitsi silloin kun sitä on pakko tehdä. Kiireen ja välttämättömyyden edessä luovuus jotenkin ehtyy, eikä alkuun meinaa päästä millään. Tänään oli kuitenkin aivan pakko vääntää jäähyväislahja kansainvälisen IMWe-partiotiimimme vanhimmalle jäsenelle, Oliverille, joka ties kuinka monennen IMWe-leirinsä jälkeen lopulta päätti jättää tiimimme - kotona karttuva lapsikatras taitaa olla taustalla, pääsiäinen partiolinnassa kun ei ehkä tarjoa sitä kaikkein rentouttavinta perhelomaa... Hymyilevää itävaltalaistamme jää silti kova ikävä, nyyh! Päätimme muiden tiimiläisten kanssa, että jokainen tuo jonkin pienen symbolisen lahjan Oliverille, ja koska juuri Olin ansiosta innostuin vuolukiven työstämisestä, ajattelin omalta osaltani väsätä jotain tuosta materiaalista. En vaan millään saanut aloitettua ennen kuin nyt viimetipassa, huomenna suuntaan näet Rieneckiin IMWe-kokoukseen.


Pyssel är roligt, förutom då det blir till ett måste. Då man har brottom och är tvungen att göra något förlorar i alla fall jag min kreativitet, och kommer inte alls igång. Idag var det dock totalt nödvändigt att fixa en avskedspresent till Oliver, den äldsta medlemmen i vårt internationella IMWe-scoutteam. Efter måååånga IMWe-läger beslöt sig Oli till sist att lämna teamet - orsaken är nog den växande barnaskaran hemma, ett påsklov på scoutborgen är kanske inte den mest avslappnande familjesemestern... Jag kommer att sakna vår leende österrikare en massa, snyft! Resten av teamet beslöt att alla ger en liten symbolisk present till Oli, och eftersom jag just tack vare honom intresserat mig för späcksten tänkte jag göra något smått åt honom av detta material. Jag kom tyvärr inte alls igång med arbetet förrän nu i sista sekunden, redan imorgon styr jag nämligen kosan mot IMWe-möte på Rieneck...
KÄSITTELEMÄTÖN alkukappale - OBEHANDLAT stenstycke
Raspauksen jälkeen  - efter raspning

Reikä - Hål
Viilauksen jälkeen - efter filning
Hiekkapaperin jälkeen - efter sandpappring


Öljytty - Oljad





6 kommenttia:

Näin kommentoit:
1. Kirjoita kommenttisi
2. Valitse profiili valikosta... jos et tiedä, mitä tällä tarkoitetaan, valitse huoletta alin vaihtoehto, "nimetön".
3. Minä saan kommenttisi heti sähköpostitse itselleni. Se tulee näkyville blogiin kaikkien muidenkin luettavaksi heti kun hyväksyn sen. KIITOS!

Så här kommenterar du:
1. Skriv vad du har på hjärtat
2. Välj profil från menyn (kommentera som)... ifall du inte vet vad dessa profiler är för något, välj det nedersta alternativet (anonymt)
3. Jag får ditt kommentar direkt per e-post. Den blir synlig till alla läsare på bloggen genast då jag godkännt det först. TACK!