tiistai 11. kesäkuuta 2013

Terveiset Saksasta - Hälsningar från Tyskland

Hallo ihr Lieben!

Mitä pienet edellä, sitä isot perässä...
Sitä saa mitä tilaa...
Bloggaan siis olen...

Nyt koetan siis minäkin, yleisön pyynnöstä, blogata. Ei ehkä hullumpi idea, näin pysytte kaikki perillä siitä, minkälainen sää Dresdenissä on (parhaillaan aurinkoa, tulvavedet laskemaan päin), mitä tunturimittarintoukilleni kuuluu (itsemurha-altista porukkaa), mikä käsityö kulloinkin on työn alla (keskiaikahuppuun pitäisi hankkia kankaat) ja mikä sisustusprojekti suraavaksi on käsillä (kenkäteline, vihdoinkin). Mielenkiintoista, eikö?

Blogimaailmaan perehtymättömille lukijoilleni olen kerännyt muutaman vinkin tämän blogin käyttämiseen - nämä kannattaa ehdottomasti käydä lukemassa käyttöohje-sivulta (löytyy sivun yläosasta klikkaamalla).

Vielä pieni muistutus: jotta informaatiotulva ei jäisi yksisuuntaiseksi, toivon, että Sinä - parahin lukija - kommentoit, tartut kynään, puhelimeen, näppäimistöön tai skypemikrofoniin jos jokin asia blogissa kiinnostaa, naurattaa, itkettää tai jos tulee muuten vaan ikävä!

Nyt vain odottelemaan varsinaisia blogitekstejä!

VIIMEVIIKKOJEN tehtävälista, vihdoin pääsin loppuun saakka! MIN to-do-lista för de senaste veckorna. Äntligen nådde jag botten ;)


Hallo ihr Lieben!

På allmänhetens begäran - JAG BLOGGAR!

Eller försöker i alla fall. Låter ju som en fiffig idé - på detta sätt hålls ni löpande informerade om vädret i Dresden (för ögonblicket soligt, de värsta översvämningarna är över), hur mina fjällbjörksmätare har det (vilket självmordsbenäget gäng!), vilka handarbeten jag har på gång (borde köpa tyg för medeltidshuva) och hurudana inredningsplaner jag har för framtiden (behöver en skoställning!). Intressant, inte sant?

För läsare som inte är insatta i bloggandets mystiska värld har jag samlat ett par tips - dessa kan man läsa på "instruktioner"-sidan (uppe på sidan, klick!).

Ännu en liten påminnelse: för att informationsflödet inte skall bli enkelriktat önskar jag att DU, bästa läsare, kommenterar mina inlägg, skriver en hälsning per brev/e-post/sms/skype eller ringer upp mig per klassisk telefon ifall något i bloggen får dig att skratta, gråta eller annars bara sakna mig!

Nu är det bara att vänta på riktiga blogginlägg!

DÄR är ni alla på mitt skrivbord (okej, några vänner måste ännu printas ut...). SIINÄS olette kaikki, nätisti kirjoituspöydälläni (tai no, muutama ystävä pitää vielä tulostaa...)




2 kommenttia:

  1. WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII nyt saan stalkata siskoa mielin määrin! Hienoa työtä muuten, blogi on just sun näköinen ja sun kielenkäyttö on esimerkillistä. Niinku aina. Mun sisko on paras! <3

    VastaaPoista
  2. Hej Gulle!
    Detta har vi väntat på! Heter det inte "skoställ"- inte "skoställning"? O va´ trevligt att läsa på båda språken!
    Hali Mami :)

    VastaaPoista

Näin kommentoit:
1. Kirjoita kommenttisi
2. Valitse profiili valikosta... jos et tiedä, mitä tällä tarkoitetaan, valitse huoletta alin vaihtoehto, "nimetön".
3. Minä saan kommenttisi heti sähköpostitse itselleni. Se tulee näkyville blogiin kaikkien muidenkin luettavaksi heti kun hyväksyn sen. KIITOS!

Så här kommenterar du:
1. Skriv vad du har på hjärtat
2. Välj profil från menyn (kommentera som)... ifall du inte vet vad dessa profiler är för något, välj det nedersta alternativet (anonymt)
3. Jag får ditt kommentar direkt per e-post. Den blir synlig till alla läsare på bloggen genast då jag godkännt det först. TACK!