torstai 13. kesäkuuta 2013

Spontan pysselaktion - Yllättävää askartelua

Jag älskar pysselaffären Idee. här i Dresden. Förutom att de har allt och lite till när det kommer till pyssel och handarbeten har de också öppna verkstäder varje timme på onsdag eftermiddagar. För ett par euro materialkostnader har man en bra möjlighet att testa på något nytt mitt i veckan, mitt i stan. Problemet är att jag alltid hittills glömt bort att gå ut på stan efter arbetet just de veckor som de har något intressant på programmet... men igår råkade jag just lämpligt gå förbi butiken och märka att det var dags för tygtryck med glitterfärger ;)

Rakastan askartelukauppa Idee.:tä täällä Dresdenissä. Sen lisäksi, että sieltä löytyy uskomaton määrä askarteluvälineitä ja -materiaaleja, järjestetään kaupassa myös avoimia työpajoja aina tasatunnein joka keskiviikkoiltapäivä. Parin euron materiaalimaksua vastaan pääsee siis kokeilemaan jotain uutta, keskellä viikkoa, keskellä kaupunkia. Olen tosin aina unohtanut mennä töitten jälkeen kaupungille niinä viikkoina, jolloin ohjelmassa on jotain mielenkiintoista... mutta eilen satuin kävelemään juuri sopivasti kaupan ohi osallistuakseni kimallevärikankaanpainantatyöpajaan!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Näin kommentoit:
1. Kirjoita kommenttisi
2. Valitse profiili valikosta... jos et tiedä, mitä tällä tarkoitetaan, valitse huoletta alin vaihtoehto, "nimetön".
3. Minä saan kommenttisi heti sähköpostitse itselleni. Se tulee näkyville blogiin kaikkien muidenkin luettavaksi heti kun hyväksyn sen. KIITOS!

Så här kommenterar du:
1. Skriv vad du har på hjärtat
2. Välj profil från menyn (kommentera som)... ifall du inte vet vad dessa profiler är för något, välj det nedersta alternativet (anonymt)
3. Jag får ditt kommentar direkt per e-post. Den blir synlig till alla läsare på bloggen genast då jag godkännt det först. TACK!