tiistai 27. tammikuuta 2015

Dresden Nu - Dresden Nyt

Om ni alls följt nyheter har ni säkert märkt att Dresden ofta stått i rubrikerna, även i Finland. Plötsligt är vi under luppen på grund  de "rumsrent rasistiska" PEGIDA-marscherna som lockat tiotusentals människor vecka efter vecka och med terrorhot på tågstationen.

Tyvärr får ni i fortsättningen också lita er på nyheterna - jag märker att jag inte har så mycket att säga om saken! Jag har inte ens deltagit på motdemonstrationerna, först p.g.a. att jag aldrig var på plats och hade tid just då och förra veckan delvis nog också för att jag inte hade så stor lust att vara på plats och ställe ifall något faktiskt skulle ha hänt. Så på sätt och vis måste man väl tyvärr säga, att terroristerna nått sitt mål med mig - jag medger att jag ändrat mitt beteende, låtit bli att göra något samhällsaktivt som jag annars skulle ha gjort, tack vare dem. Det tål att tänka på. Jag följer med intresse, och på säkert avstånd, hur allt utvecklar sig här.


MIN och min kollegas stilla lilla motstånd på byrådörren - MINUN ja kollegani pieni hiljainen vastarinnanilmaus työhuoneemme ovessa.

Jos ollenkaan olette seuranneet uutisia, olette varmaan huomanneet, että Dresden vilahtelee vähän väliä otsikoissa myös Suomessa. Yhtäkkiä olemme maaliman mielenkiinnon kohteena sisäsiistin rasistisine PEGIDA marsseinemme, jotka ovat houkutelleet paikalle kymmeniä tuhansia kannattajia viikko toisensa jälkeen, ja rautatieaseman pommiuhkinemme.

Valitettavasti saatte jatkossakin tukeutua uutisiin - huomaan, ettei minulla ole kovin paljoa sanottavaa asiasta! En edes ole osallistunut vastamielenosoituksiin, aluksi siksi, ettei koskaan ollut aikaa ja mahdollisuutta osallistua ja viime viikolla kyllä osin siksikin, ettei huvittanut riskeerata olla tapahtumien keskipisteessä jos jotain ikävää todella olisi tapahtunut. Joten valitetavasti pitänee kai myöntää, että terroristit tavallaan ovat saavuttaneet tavoitteensa minun kohdallani - myönnän, että olen muuttanut käyttäytymistäni, ja jättänyt yhteiskunta-aktivismin vähemmälle, kuin mitä olisin ilman uhkailuja. Sitä sietää miettiä. Seuraan tilannetta mielenkiinnolla, ja turvallisen välimatkan päästä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Näin kommentoit:
1. Kirjoita kommenttisi
2. Valitse profiili valikosta... jos et tiedä, mitä tällä tarkoitetaan, valitse huoletta alin vaihtoehto, "nimetön".
3. Minä saan kommenttisi heti sähköpostitse itselleni. Se tulee näkyville blogiin kaikkien muidenkin luettavaksi heti kun hyväksyn sen. KIITOS!

Så här kommenterar du:
1. Skriv vad du har på hjärtat
2. Välj profil från menyn (kommentera som)... ifall du inte vet vad dessa profiler är för något, välj det nedersta alternativet (anonymt)
3. Jag får ditt kommentar direkt per e-post. Den blir synlig till alla läsare på bloggen genast då jag godkännt det först. TACK!