sunnuntai 22. kesäkuuta 2014

Ekollon till morsdagen - Tammenterhoja äitienpäivälle

Än en gång bättre sent än aldrig... Till morsdagen som present åt mamma ville jag i år pyssla något som inte väger så mycket att skicka med posten. Som till exempel en sten. En liten sten.

Taas kerran parempi myöhään kun ei milloinkaan... Äitienpäiväksi halusin tänä vuonna lähettää äidille jotakin pientä, joka ei painaisi postissa kovin paljoa. Kuten esimerkiksi kiven. Pienen kiven.

1...
2...
3! EN ekollonhatt hittade jag i skogen där jag jobbar, praktiskt! TAMMENTERHON hatun löysin työpaikaltani metsästä, kätevää!
JAG köpte en liten ask från hobbyaffären och pyslade ett intarsiekollon på locket. Tyvärr hade jag inga tillräckligt smala sågbett för exakta snitt så jag fick fylla fogarna med fogmassa efteråt. OSTIN pienen rasian askartelukaupasta ja väsäsin kanteen intarsiaterhon. Valitettavasti minulla ei ollut tarpeeksi kapeita sahanteriä tarkkoja leikkauksia varten, joten jouduin täyttämään saumat massalla jälkeenpäin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Näin kommentoit:
1. Kirjoita kommenttisi
2. Valitse profiili valikosta... jos et tiedä, mitä tällä tarkoitetaan, valitse huoletta alin vaihtoehto, "nimetön".
3. Minä saan kommenttisi heti sähköpostitse itselleni. Se tulee näkyville blogiin kaikkien muidenkin luettavaksi heti kun hyväksyn sen. KIITOS!

Så här kommenterar du:
1. Skriv vad du har på hjärtat
2. Välj profil från menyn (kommentera som)... ifall du inte vet vad dessa profiler är för något, välj det nedersta alternativet (anonymt)
3. Jag får ditt kommentar direkt per e-post. Den blir synlig till alla läsare på bloggen genast då jag godkännt det först. TACK!