torstai 27. maaliskuuta 2014

Hälsningar från Österrike och Finland - Terveisiä Itävallasta ja Suomesta


Hej igen!
Nu är jag tillbaka i Dresden efter en miniskidsemester med scoutkompisar i Österrike (kring Bad Hofgastein) och en veckas intensivbesök i Finland. Jag har åkt slalom visst hela tre eller fyra gånger i mitt liv, senast på Vuokatti 2009, så jag var lite spänd inför en resa till Alperna. Och visst var vyerna enorma - berg, berg överallt! Jag kände mig faktiskt lite instängd i dalen, omgiven av snöiga toppar på alla håll. Men nog var det också vackert - solen sken och kombinationen av skinande kall snö och het solsken var fantastisk. Jag trillade inte omkull alltför många gånger och hade också roligt då jag väl hittade balansen, men jag måste säga att slalomutrustning bara är otroligt klumpigt och obekvämt, från skyddsglasögonen till pjäxorna.


I Finland gällde det sedan att träffa mina handledare och planera den kommande fältperiodens experiment - här i Tyskland är det redan vår (20 grader varmt förra veckan, träden nääästan i löv). Dessutom hade jag lite tid att träffa lite familj och några vänner samt planera ett par kommande scoutprojekt. Det är så mycket på gång igen på alla fronter... som alltid ;)

LOUNGE med solstolar och bar mitt i backen - BAARI aurinkotuoleineen keskellä rinnettä
Hei taas!
Nyt olen palannut Dresdeniin kansainvälisen partioporukkamme minihiihtolomalta Itävallasta (Bad Hofgasteinin lähistöltä) ja viikon intensiivivierailulta Suomesta. Olen lasketellut aikaisemmin kolme tai neljä kertaa elämässäni, viimeksi Vuokatilla 2009, joten matka Alpeille jännitti hieman. Ja kyllä maisemat olivatkin mielettömiä - vuoria, vuoria joka puolella! Tunsin itseni itse asiassa melkein ahdistuneeksi laaksossa, jota joka puolelta ympäröivät lumihuippuiset vuoret. Mutta olihan siellä myös kaunista - kirkas ja kuuma auringonpaiste ja vitivalkoinen kylmä lumi ovat aina mainio pari. En muksahtanut takamukselleni liian montaa kertaa, ja kunhan tasapaino löytyi oli laskettelu ihan hauskaakin - mutta pakko sanoa, että lasketteluvarustus aina suojalaseista jättimonoihin on vaan niin todella epämukavaa ja ennen kaikkea kömpelöä.

EN HÄRLIG grej med Finland: man behöver cykla och traska i bara en halv timme från stadscentrum och så är man mitt i "ödemarken" vid öppen eld och vindskydd. Tack för en avslappnaned och läcker ugglekväll, mina kära biologvänner! SUOMEN hyviä puolia: kaupungin keskustasta pääsee puolen tunnin pyöräilyllä/patikoinnilla erämaisemiin avotulille laavulle. Kiitos rennosta ja herkullisesta pöllöillasta, rakkaat biologiystäväni!
Suomessa tapasin sitten ohjaajiani ja yhdessä suunnittelimme tulevan kenttäkauden ötökkäkokeita - täällä Saksassa on jo kevät (viime viikolla 20 astetta lämmintä, puut meeeeeelkein puhjenneet lehteen). Siinä sivussa oli kuitenkin edes hiukan aikaa tavata perhettä, sukua ja ystäviä, sekä suunnitella paria tulevaa partioprojektia. Taas on joka rintamalla vipinää... kuten aina ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Näin kommentoit:
1. Kirjoita kommenttisi
2. Valitse profiili valikosta... jos et tiedä, mitä tällä tarkoitetaan, valitse huoletta alin vaihtoehto, "nimetön".
3. Minä saan kommenttisi heti sähköpostitse itselleni. Se tulee näkyville blogiin kaikkien muidenkin luettavaksi heti kun hyväksyn sen. KIITOS!

Så här kommenterar du:
1. Skriv vad du har på hjärtat
2. Välj profil från menyn (kommentera som)... ifall du inte vet vad dessa profiler är för något, välj det nedersta alternativet (anonymt)
3. Jag får ditt kommentar direkt per e-post. Den blir synlig till alla läsare på bloggen genast då jag godkännt det först. TACK!