sunnuntai 19. tammikuuta 2014

Jag är ännu vid liv - Olen yhä hengissä


NU har hela släkten det varmt om öronen ;) NYT on koko suku pipotettu.

Hujjj så fort tiden går!
Julen och nyåret flög förbi hemma i varma mörka Finland - jag träffade massor av vänner och familj och åt alltför mycket sötsaker. Jätteroligt men också lite ansträngande att flänga dit och hit varje dag - det visade sig att ett liv med bara höjdpunkter och "kvalitetstid" kanske ändå inte är så önskvärt som det låter.

Nu har jag tillbringat en vecka här i Dresden och börjar så småningom lugna ner mig. Ser fram emot en intressann vår med många planer och projekt, men förhoppningsvis också lite slötid emellanåt.

Några små tankar och erfarenheter från årsskiftet:

* Ojj vad roligt det var att träffa gamla scoutvänner igen i Åbo! Nu är jag till och med med och planera nästa sommarens stora läger, fast bara på ett hörn, eftersom jag själv inte kan delta på sagda läger.

* Några höjdare bland julklapparna var ett gymkort (haha, jag är nog jätteöverraskad om jag lyckas gå på gym regelbundet under ett helt år. Men jag litar på att systern sparkar mig igång åtminstone), hemstickade benvärmare (underbara för irländsk dans), en borrställning till mitt kära Dremel multiverktyg, en äkta Fatboy säckstol som nu fyller halva vårt sovrum, en självskriven miniroman om en vombats äventyr och en hederlig vanlig orange blyertspenna. Och så fick jag en massa annat större och mindre läsbart, ätbart eller annars bara njutbart - stort tack tack!

* Vår hamster Vesa fortsätter att skifta färg. Nu ser han ut som en inbrottstjuv med svart band över ögonen.

* Mäktiga bokar i all ära men jag har saknat finsk skog och träsk. Det var underbart att gå på vandring på Kuhankuono med pappa...

*...och på spa med mamma :)

* Jag har så många nya handarbeten som jag vill prova på i år! Börjar med att lära mig lite mera om brickbandsvävning som jag nog gjort tidigare men aldrig riktigt förstått djupare...

* Mina 12 myboshi-julklappsmössor var en höjdare på julafton :)

* Jag lärde mig återigen en liten bit om mig själv då jag såg på gamla hemvideon från 1995-1996 och förde över dem från videokassetter till DVD:n så att de inte skall bli förstörda så lätt med tiden. Kiireenvilkka 10 år hade ännu sådär 10 gånger mera energi än Kiireenvilkka idag... stackars föräldrar!

Nåja, det var väl det viktigaste... försöker återkomma med mera regelbundna uppdateringar när jag väl återinstallerat mig i Dresden.

HÄLSNINGAR från Vaskijärvi - vi hittade en "ny" vandringsled som anlagts runt sjön, verkligen en trevlig rutt för en kortare dagsvandring. TERVEISET Vaskijärveltä - löysimme "uuden" vaellusreitin joka kulki järven ympäri ja joka on aivan ihanteellinen lyhyehköksi päiväretkeksi.
Huiiii miten nopeasti aika kuluu!
Joulu ja uusivuosi lensivät ohi kotona lämpimässä pimeässä Suomessa - tapasin paljon ystäviä ja sukulaisia ja söin aivan liikaa herkkuja. Ympäriinsä kohokohdasta toiseen sinkoilu oli kyllä hauskaa, mutta myös hieman rasittavaa - ehkäpä pelkästä "laatuajasta" koostuva elämä sittenkään ei ole yhtä tavoiteltavan arvoista kuin mitä voisi luulla.

Nyt olen viettänyt viikon täällä Dresdenissä ja alan pikkuhiljaa rauhoittua. Edessä on mielenkiintoinen kevät jota varten minulla on jo kasa suunnitelmia ja projekteja, mutta toivottavasti väliin mahtuu myös hiukan löhöaikaa.

Muutama pikku ajatus ja kokemus vuodenvaihteelta:

* Oi miten hauskaa oli tavata vanhoja partiotuttuja Turussa! Nyt olen jopa mukana suunnittelemassa ensi kesän suurta leiriä, tosin vain hiukan, sillä en valitettavasti itse voi osallistua mainitulle leirille.

* Joululahjapinon joitakin kohokohtia olivat kuntosalikortti (haha, olen kyllä todella yllättynyt jos onnistun kuntosaleilemaan säännöllisesti vuoden aikana. Mutta eiköhän saman lahjan saanut sisko ainakin potkaise minut käyntiin), kotikutoiset säärystimet (ihanat irkkutanssissa), pylväsporateline rakkaalle Dremel-monitoimityökalulleni, aito Fatboy-säkkituoli joka nyt täyttää puolet makuuhuoneestamme, itse kirjoitettu miniromaani erään vompatin seikkailuista ja rehellinen tavallinen oranssi lyijykynä. Ja lisäksi sain paljon muutakin suurta ja pientä luettavaa, syötävää tai muuten vain nautittavaa - isot kiitokset!

* Hamsterimme Vesa jatkaa värin vaihtamista. Tällä hetkellä se näyttää murtovarkaalta, jolla on musta silmikkonaamio.

* Valtavat pyökit ovat toki komeita, mutta olen kaivannut suomalaista metsää ja suota. Oli ihanaa vaeltaa Kuhankuonolla isän kanssa...

*...ja käydä kylpylässä äidin kanssa :)

* Minulla on mielessä valtavasti uusia käsitöitä, joita haluan koettaa tänä vuonna! Aloitan perehtymällä hieman syvällisemmin lautanauhan kutomiseen - olen kyllä koettanut sitä aikaisemmin, mutten vielä oikein tajua tekniikan hienouksia ja kaikkia mahdollisuuksia.


* 12 myboshi-joululahjapipoani olivat supersuosittuja jouluaattona :)

* Open jälleen jotain uutta itsestäni kun katselin vanhoja kotivideoita vuosilta 1995-1996 siirtäessäni niitä videokaseteilta paremmin ajan hammasta kestäville DVD-levyille. Kymmenvuotias Kiireenvilkka oli vielä noin kymmenen kertaa vilkkaampi kuin nykyinen Kiireenvilkka... käy ihan sääliksi omia vanhempiaan.

Noh, tuossa kai olivat tärkeimmät päivitykset... yritänpä palata säännöllisempään bloggausrytmiin kun nyt vihdoin olen jälleen kotiutunut Dresdeniin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Näin kommentoit:
1. Kirjoita kommenttisi
2. Valitse profiili valikosta... jos et tiedä, mitä tällä tarkoitetaan, valitse huoletta alin vaihtoehto, "nimetön".
3. Minä saan kommenttisi heti sähköpostitse itselleni. Se tulee näkyville blogiin kaikkien muidenkin luettavaksi heti kun hyväksyn sen. KIITOS!

Så här kommenterar du:
1. Skriv vad du har på hjärtat
2. Välj profil från menyn (kommentera som)... ifall du inte vet vad dessa profiler är för något, välj det nedersta alternativet (anonymt)
3. Jag får ditt kommentar direkt per e-post. Den blir synlig till alla läsare på bloggen genast då jag godkännt det först. TACK!