maanantai 21. marraskuuta 2016

Pixlar kors och tvärs - Pistä pikselit ristiin


INSPIRERADE inte mig till färgläggning, men nog något helt annat... - NÄMÄ eivät inspiroineet värittämiseen, mutta kylläkin johonkin ihan muuhun...

Under min senaste finlandsresa hittade jag egendomliga färgläggningshäften på Akademiska bokhandeln i Åbo. Då jag såg pixelbilderna kom jag med det samma på vad man kunde göra med dem: korsstygn! Tiotals modeller för djur och dinosaurier, t.o.m. med plats för att prova ut egna färgscheman! Väl tillbaka i Tyskland hittade jag sedan handdukar och badhandskar med korsstygnsbord på rea - nu skall det broderas julklappar :)


Edellisellä suomenreissullani löysin erikoisia väritysvihkosia Turun Akateemisesta Kirjakaupasta. Nähdessäni pikselikuvat juolahti mieleeni heti käyttää niitä ristipistomalleina. Kymmeniä eläin- ja dinosauruskuvioita, ja jopa tilaa kokeilla omia värimalleja! Saksaan palattuani löysin sopivasti alennusmyynnistä pyyhkeitä ja pesulapun joissa oli valmis kirjontakangasreuna. Nyt kirjotaan pukinkonttiin :)

1 kommentti:

Näin kommentoit:
1. Kirjoita kommenttisi
2. Valitse profiili valikosta... jos et tiedä, mitä tällä tarkoitetaan, valitse huoletta alin vaihtoehto, "nimetön".
3. Minä saan kommenttisi heti sähköpostitse itselleni. Se tulee näkyville blogiin kaikkien muidenkin luettavaksi heti kun hyväksyn sen. KIITOS!

Så här kommenterar du:
1. Skriv vad du har på hjärtat
2. Välj profil från menyn (kommentera som)... ifall du inte vet vad dessa profiler är för något, välj det nedersta alternativet (anonymt)
3. Jag får ditt kommentar direkt per e-post. Den blir synlig till alla läsare på bloggen genast då jag godkännt det först. TACK!