maanantai 16. maaliskuuta 2015

Julminnen på bordet - Joulumuistoja pöydällä

13.12 hade vi ett finskt julkonsert här i Dresden, och jag tog hem en av de stora rödblommande julstjärnorna som vi köpt som dekoration. Jag hade helt förberett mig på att blomman skulle vara stendöd vid det laget då jag kom hem i januari, men nej! Den blomstrade lika vackert som nästan en månad tidigare. I slutet av februari såg växten dock redan lite snopen ut, nästan bara de röda "blommorna" fanns kvar. Jag klippte av de granna topparna och satt dem i en vas för att förlänga glädjen lite till... och där blommar de fortfarande! Efter över 3 veckor! Jag är stort imponerad, och kan varmt rekommendera tricket vidare - släng inte bort era julstjärnor nästa år bara för att de gröna bladen håller på att falla av!

DÄR är den nu.  I mars. SIINÄPÄHÄN porskuttaa. Helmikuussa.


13.12 järjestimme Dresdenin suomalaisen seurakunnan kanssa joulukonsertin, ja jälkeenpäin sain mukaan kotiini yhden suurista monikukkaisista punaisista joulutähdistä, joita olimme hankkineet koristeiksi. Olin aivan varma, että kukka olisi kuollut kun palasin tammikuussa, mutta eipäs! Se kukki yhtä kauniisti kuin lähes kuukautta aikaisemmin! Helmikuun lopussa kasvi alkoi sentään jo hiukan nuutua, melkein vain punaiset "kukat" olivat jäljellä. Leikkasin huiput ja laitin ne maljakkoon, jotta värikästä iloa kestäisi keittiössämme vielä vähän kauemmin...ja siinäpäs kukkivat vieläkin! Yli kolmen viikon jälkeen! Olen todella yllättynyt, ja voin lämpimästi suositella temppua eteenpäin - älkää heittäkö pois joulutähtiänne ensi vuonna vain siksi, että vihreät lehdet tippuvat pois!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Näin kommentoit:
1. Kirjoita kommenttisi
2. Valitse profiili valikosta... jos et tiedä, mitä tällä tarkoitetaan, valitse huoletta alin vaihtoehto, "nimetön".
3. Minä saan kommenttisi heti sähköpostitse itselleni. Se tulee näkyville blogiin kaikkien muidenkin luettavaksi heti kun hyväksyn sen. KIITOS!

Så här kommenterar du:
1. Skriv vad du har på hjärtat
2. Välj profil från menyn (kommentera som)... ifall du inte vet vad dessa profiler är för något, välj det nedersta alternativet (anonymt)
3. Jag får ditt kommentar direkt per e-post. Den blir synlig till alla läsare på bloggen genast då jag godkännt det först. TACK!