keskiviikko 24. tammikuuta 2018

Pieni on kaunista...mutta voi myös harmittaa suuresti ;) - Smått är vackert...men kan också orsaka stor bedrövelse ;)

Parin viimepäivän aikana olen törmännyt muutamaan tosi pieneen asiaan, jotka ovat venyttäneet suupieliä suuntaan jos toiseenkin:
Under de senaste dagarna har jag stött på några pyttesmå saker, som fått mig både att le och at grina illa:
Miniatyyriruusuja parvekkeellamme kevätauringossa (tammikuussa?!? Ei ole normaalia edes täällä Saksassa).
Miniatyrrosor på vår balkong i vårsolen (i januari?!? Högst ovanligt även här i Tyskland). 
Ahomansikoita samaisella parvekkeella (valitettavasti vain eivät kyllä maistu miltään keskitalvella).
Smultron på sagda balkong (tyvärr har de ingen alls smak på vintern).
 
Tämän mitättömän metallinpalan yhtäkkinen katkeaminen ärsytti todenteolla kun olin juuri tulossa töiden jälkeen hikisenä kotiin kuntosalilta, ja kauppakassi oli täynnä pakkaseen menevää tavaraa (ja siis ulkona on niin lämmin, että ruusut ja mansikat kukkii...eli ei niitä kalapuikkoja voinut sinnekään hankeen haudata). Onneksi onneksi aviopuolisko pääsi pyöräilemään töistä kotiin avaamaan oven! Mutta mikäs sininen se siinä murheenkryynin vieressä komeilee...? Todella pienen nallekarhun koipi :)
Denna lilla metallbit bröts itu mitt i allt just då jag kom svettig hem från gymmet med en massa inköp som skulle i frysen (och eftersom det är så varmt att rosor och smultron frodas kunde jag inte heller gömma mina fiskpinnar i en snödriva). Tack och lov kunde min man cykla hem och öppna dörren för mig! Men vad är det där lilla blåa på bilden? Ett minimalt nallebjörnsben :)

Ja viimeiseksi...saimme puutarhapalstaltamme valtavasti bataatteja viimekesänä, mutta ne olivat lähes kaikki aivan pikkuruisia. Voilá - bataattisipsejä pikkunälkään!
Sist och kanske minst... ifjol fick vi skörda en väldig mängd sötpotatis från vår trädgårdsplätt, men de var alla väldigt små. Voilá - sötpotatischips för finsmakare!
 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Näin kommentoit:
1. Kirjoita kommenttisi
2. Valitse profiili valikosta... jos et tiedä, mitä tällä tarkoitetaan, valitse huoletta alin vaihtoehto, "nimetön".
3. Minä saan kommenttisi heti sähköpostitse itselleni. Se tulee näkyville blogiin kaikkien muidenkin luettavaksi heti kun hyväksyn sen. KIITOS!

Så här kommenterar du:
1. Skriv vad du har på hjärtat
2. Välj profil från menyn (kommentera som)... ifall du inte vet vad dessa profiler är för något, välj det nedersta alternativet (anonymt)
3. Jag får ditt kommentar direkt per e-post. Den blir synlig till alla läsare på bloggen genast då jag godkännt det först. TACK!