perjantai 4. huhtikuuta 2014

Etikettejä - Etiketter



Täällä alkaa kevät olla jo pitkällä, ja lämpötilat ovat toisinaan jo kurkotelleet kahdenkymmenen asteen paremmalle puolelle. On siis aika taas aloittaa perhosentoukkien kasvatus metsässä! Tänä vuonna sain apuvoimia suorittamaan vastaavia kasvatuksia myös Ruissalossa Turun kupeessa sekä Kevolla aivan Pohjoislapissa. Ja kaikkia kasvatuksia varten pitää vääntää vedenpitävät etiketit... eli ei kun tulostamaan, leikkaamaan ja laminoimaan!

Lähes neljänsadan lappusen jälkeen olin aivan uupunut. Toivottavasti niputin ne edes oikein, aivot sanoivat itsensä työstä irti joskus puolen päivän jälkeen.



Här har våren redan kommit långt och temperaturerna har redan några gånger klättrat över 20-graderslinjen. Det är alltså dags att åter börja med fjärillsuppfödning i skogen! I år har jag fått lite hjälpkrafter i Finland, så samma experiment kan utföras förutom här i Tyskland också i Runsala i Åbo samt Kevo i norra Lappland. Och för alla experiment behövs det vattentäta etiketter... så igår gällde det att trycka ut, klippa och laminera!

Efter nästan 400 papperslappar var jag helt utmattad. Hoppas jag ens knippade dem rätt, min hjärna sade upp sig från arbetet någon gång efter middag...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Näin kommentoit:
1. Kirjoita kommenttisi
2. Valitse profiili valikosta... jos et tiedä, mitä tällä tarkoitetaan, valitse huoletta alin vaihtoehto, "nimetön".
3. Minä saan kommenttisi heti sähköpostitse itselleni. Se tulee näkyville blogiin kaikkien muidenkin luettavaksi heti kun hyväksyn sen. KIITOS!

Så här kommenterar du:
1. Skriv vad du har på hjärtat
2. Välj profil från menyn (kommentera som)... ifall du inte vet vad dessa profiler är för något, välj det nedersta alternativet (anonymt)
3. Jag får ditt kommentar direkt per e-post. Den blir synlig till alla läsare på bloggen genast då jag godkännt det först. TACK!